tänkt om livet börjar imorgon

...eller tänkt om det började för flera år sen men man inte märkt det. Kanske kommer det om tio år kännas precis som nu bara det att man ha ångest över att man är 33 och inte 23 som nu.

Jag har den senaste veckan varit sekunder från att bli överkörd av en spårvagn, tre bilar och en cykel. Tänk om livet börjar imorgon och man inte fick uppleva det för man var platt under en bil eller mosad av en spårvagn.

Men ikväll tvivlar jag på att det någonsin kommer börja för mig så nästan gång kanske det är lika bra att man är en sekund tidigare ute från lägenheten, smärtan kanske är skönare att ta så där brutalt och direkt än under så många år som den hittills funnits, gnagit och sparkat, lika många år till skulle jag aldrig orka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0